
Jego misją jest pomaganie innym przez przekazywanie wiedzy, entuzjazmu, pozytywnej energii i motywacji. Wysoko ceni wszystkich, którzy dziś chcą być lepsi niż wczoraj, dzieląc się z nimi radością poznawania.
Pasjonuje go człowiek (w tym podnoszenie umiejętności osobistych, zachowania i trendy konsumenckie, różnice kulturowe i rynki zagraniczne) oraz sztuka komunikowania się miedzy ludźmi (począwszy od sprzedaży, marketingu i zarządzania po wystąpienia publiczne i handel zagraniczny). To jego ulubione zagadnienia jako szkoleniowca i wykładowcy.
Często czerpie inspiracje ze swych zagranicznych podróży, biorąc co roku udział w licznych wydarzeniach biznesowych, odwiedzając innowacyjne firmy, poznając interesujących ludzi i idee. Jest wykładowcą na międzynarodowych targach i konferencjach (m.in. w Las Vegas, Toronto, Hongkongu, Bombaju, Frankfurcie nad Menem, Lipsku, Walencji, Porto, Kijowie).

Pomysłami ze świata Jerzy Osika dzieli się chętnie w kraju podczas prowadzonych przez siebie wykładów, paneli dyskusyjnych i szkoleń na wydarzeniach gospodarczych (jak Europejskie Forum Gospodarcze ), na branżowych targach i konferencjach (m.in. dla retailu, marketingu, mody, sportowych, jubilerskich, optycznych, meblarskich, wyposażenia wnętrz), na wyższych uczelniach (m.in. w Warszawie, Łodzi, Krakowie).
Prowadzi konferencje organizowane przez firmy, izby gospodarcze, władze lokalne. W ramach rządowego Branżowego Programu Promocji szkolił producentów mebli oraz eksporterów z branży mody.

Jerzy Osika szkoli właścicieli, menedżerów i specjalistów w firmach handlowych, produkcyjnych i eksportowych. Prowadzi zarówno szkolenia zamknięte (dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta), jak i otwarte. Wśród nich są miedzy innymi autorskie, cykliczne szkolenia, jak np. Pop-up Forum (o sklepach tymczasowych tzw. pop-up stores) i VM Forum (o visual merchandisingu), Interior Trends i Fashion Trends.
Doradza przedsiębiorcom w zakresie zarządzania, sprzedaży, marketingu i trendów.
Członek jury konkursów w Polsce (m.in. PRCH Retail Awards, Retail Marketing Awards, Diament Meblarstwa, Ekspozycja Roku) i za granicą (m.in. Global Innovation Awards w Chicago, RetailME Awards w Dubaju i RetailME Awards KSA w Arabii Saudyjskiej). Przedstawiciel Polski w Radzie Ekspertów światowego konkursu Euroshop Retail Design Award.
Jako właściciel i prezes firmy Promedia, realizuje działania edukacyjne organizując szkolenia, seminaria, konferencje i targi (m.in.: Retail Marketing Forum, E-commerce Innovations, Fashion Business Congress, Expo Marketing, Interior Design Forum).
Jest wydawcą i redaktorem naczelnym portalu biznesu mody „Fashionbusiness.pl” i wyposażenia wnętrz „ambiente.info.pl" oraz czasopism branżowych ("Ambiente”, „Ambiente International”, „Fashionbusiness.pl”).
Uważa, że „wiedza jest zawsze najlepszą inwestycją”.
